zaterdag 15 september 2007

Message in a bottle"

Zo, onze vakantie is goed begonnen. Donderdagmiddag met de trein naar Amsterdam vertrokken, snel onze spulletjes bij Mariel gedropt. Wijntje gedronken en heerlijke, door Paul bereide mosselen gegeten. Merel gaf een mooie show weg! Daarna naar de ArenA. Een mooier begin van onze vakantie naar Canada konden we ons niet wensen met een concert van The Police. We hadden niet de allerbeste plaatsen, maar dat maakte de sfeer er niet minder om. Het was in een woord een geweldig optreden. Sting was erg goed op dreef en de extra galm die de ArenA altijd oplevert kwam in de nummers die Sting bracht erg goed tot zijn recht. Best wel een goed gevoel om bij dit concert aanwezig geweest te zijn, want de kans dat The Police nog ooit in Nederland zal optreden is superklein. Na het concert zijn we bij Mariel in Amsterdam blijven slapen en na een kort nachtje stonden we al om kwart voor acht 's morgens (vrijdag) op Schiphol om in te checken voor Canada. Het is een heeeeeel lange dag geworden, met erg veel wachttijden en vertragingen. Onderweg wel de mooiste uitzichten vanuit het vliegtuig gehad die je je maar kunt voorstellen. Over Groenland gevlogen en het noorden van Canada. Enorme ijsvlakten trekken onder je voorbij. Uiteindelijk zijn we om half vier 's middags (Canadese tijd, dus 9 uur vroeger dan in NL) geland en om 17.30 waren we eindelijk in het hotel. Het hotel ligt in Vancouver vlak bij het vliegveld.
inchecken zijn we snel met de bus naar downtown gegaan om toch even iets van de sfeer van Vancouver te proeven. Het weer is hier geweldig, heet en onbewolkt. De mensen zijn supervriendelijk en het lijkt een smeltkroes van allerlei culturen hier. Grote verschil met de US and A is dat ze volledig hun eigen identiteit houden. Indiaers lopen met tulbanden op op straat, Chinezen leven zich uit in allerlei modegrillen. Michelle heeft een aantal foto's gemaakt, die we zo even gaan uitzoeken en er een paar in de blog zullen zetten. Helaas hebben we in Vnacouver te weinig tijd gehad. We hadden dolgraag nog het wereldberomede aquarium willen gaan bekijken. Daar tref je beluga's, een walvissoort aan, in grote bassins. We zijn momenteel (7 uur NL tijd in de ochtend!!!) bekaf, dus deze blog vullen we morgen wel aan, als we ergens op Vancouver island op een camping staan.
Ik zit nu illegaal the Internetten op het draadloze netwerk van iemand in de buurt van het hotel.
Hier beneden alvast een paar plaatjes van Vancouver. In de harbour vlogen de watervliegtuigen af en aan. De 'zeilen' zijn van het Canada Building aan de waterkant bij de haven. Het witte gebouw met 5 enorme zeilen was het Canada paviljoen van de expo in 1986. Het is nu de thuishaven van cruiseschepen, het IMAX theater en World Trade Centre.

Peerke zei

Goed om te lezen dat de jullie aangekomen zijn. Ben erg benieuwd naar jullie verslagen. Veel plezier.

Anoniem zei

Hallo daar, net feest gevierd bij Janine, nu even jullie blog gelezen, mooie foto's!Geniet ervan en wij geniieten mee.