vrijdag 25 november 2005

Vuurland

We zijn alweer 2 dagen in Ushuaia in Vuurland en het zijn 2 geweldige dagen geweest!
Gisteren (donderdag) hebben we het maritiem museum (gevestigd in een voormalige strafkolonie) bezocht. Erg indrukwekkend, het hele cellencomplex was intact gelaten en je kreeg een hele goede indruk van het verschrikkelijke leven van de gevangenen hier. Ze liepen in van die gestreepte boevenpakjes rond en kregen kettingen met ijzeren ballen rond hun enkels (moet erg pijnlijk geweest zijn..). Er was geen verwarming en ze moesten zich rotwerken. De meeste mensen die er zaten waren politieke gevangenen, maar er zaten ook een aantal gevaarlijke moordenaars.
De gevangenis is in 1902 door de regering gebouwd zodat hier wat bewoning kwam in dit gebied. Omdat de familieleden van de gevangenen zich toch in de buurt gingen vestigen. Er hingen verder een aantal aangrijpende indianenfoto´s. Alle oorspronkelijke bewoners zijn zorgvuldig uitgeroeid. Al wordt dat niet toegegeven, je leest overal dat ziektes de oorzaak zijn geweest. Maar het laatste ´exemplaar´ is in 1930 waarschijnlijk gewoon vermoord. Argentinie is dus een blank land!
Na het museum hebben we een boottocht gemaakt over het Beagle kanaal. Het weer werd steeds mooier en eenmaal op het water hadden we een strakblauwe lucht. We voeren langs verschillende eilandjes waarop talrijke vogels en zeeleeuwen lagen te zonnen. We kwamen zo dichtbij dat je ze bijna kon aanraken.
Het Beagle kanaal is 185 km lang en de grens van Argentinie en Chili loopt er midden doorheen. Prachtige entourage met witbesneeuwde bergen er omheen!
We zaten op een oude boot, genaamd ´Baracuda´, erg sfeervol. Je mocht de boot besturen als je wilde.
Daarna heerlijk genoten van een uitgebreid buffet (eat as you like). Het was er zo druk dat nieuwkomers die moesten wachten je letterlijk zaten weg te kijken.

Vannacht heeft het weer de hele nacht geregend en vanmorgen (vrijdag) werden we weer wakker door zonnestralen die binnenvielen. Strakblauwe lucht en dat de gehele dag!
We hebben een mini-busje genomen het Nationale park Tiera del Fuego in. We hebben daar 2 enorme trekkings gedaan; eentje langs enorme beverdammen (Huub heeft zelfs een beaver zien zwemmen!). Bevers schijnen hier ooit uitgezet te zijn met het idee dat ze zich snel zouden voortplanten en hun bont een goede winst zou opleveren. Met de winst viel het tegen, het voortplanten ging daarentegen erg voorspoedig. Hele bossen staan nu in een soort moerasgebied (ontstaan door de dammen) en overleven het niet. Daarna hebben we een lange (en zware..) track gedaan langs de kust. We hebben ons helemaal sufgefotografeerd aan de vogels. Zelfs roofvogels en spechten (met rood kuifje) hebben we van dichtbij kunnen zien en vastleggen. Een klein vogeltje wilde een nest bouwen op Huub´s hoofd, hij hakte er flink op los...
Om een uurtje of zes s´avonds werden we weer opgepikt door een busje en reden we terug naar Ushuaia.
Morgen om half zes s´morgens (vreselijk maar waar..) vertrekt onze bus naar El Calefate. Deze doet er 18 uur over en we arriveren dus om 12 uur s´nachts daar. Met veel pijn en moeite hebben we een hotelletje kunnen reserveren. Het zal wel een enorme toeristische trekpleister zijn, maar het is iets dat je niet mag missen als je naar Patagonie gaat.
Maar goed, dat volgt allemaal nog. Veel groeten en tot de volgende keek!

Anoniem zei

Heeel veel sneew gevallen hier vandaag, zeker 20 cm, en het hele vervoerssyteem stond op tilt, ook de wegen waren onbegaanbaar. Ma is om drie uur vanmiddag uit Heiloo vertrokken en stond om acht uur in Almelo, kon niet verder dan daar komen. NS bood geen oplossing, de hufters, dus ben ik met ware doodsverachting toch maar in de auto gestapt,om haar daar op te halen(2uur).Ina staat er nog steeds! Wisten wij niet, jammer deze1!! Houd-oe en groeten en goodgoan en take care! H&W oet H.

Keep up the good work grandma huge boobs big naturals thumb pics kingfi 2fasian models big breast Hot ass girls with big boobs Fortis insurance company dental providers tampa directory adult sex california online home based business opportunity Neurontin causing health problems Imitrex online pharmacy Lexus keyless entry

best regards, nice info »